reklama

Slušní ľudia?

Úprimne povedané vôbec som nečakal, žeby téma vojnových utečencov mohla nabrať až takto na obrátkach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

K téme sa zo sto mojich “priateľov” na facebooku vyjadrilo tak deväťdesiatosem a z nich prevažná väčšina spôsobom, aký by som im neprisúdil v najhorších predstavách.

 Rozum mi zostával stáť pri čítaní statusov a niektorých zdieľaných článkoch zo zaručených zdrojov. Nikdy by som nepovedal, že človek z môjho okolia môže tak ľahko skĺznuť ku krajne pravicovému zmýšľaniu, aké by som ešte donedávna čakal iba u prívržencov Kotlebu a spol. A to som si o takýchto ľuďoch myslel svoje, a to, že neoplývajú priveľkým IQ. Pravdepodobne som sa zmýlil, lebo verím, že väčšina mojich vysokoškolsky vzdelaných priateľov nepatrí medzi hlupákov. O to väčšia je to potom pre mňa záhada, ako môže normálne zmýšľajúci človek pri plnom vedomí písať statusy o tom, ako nám idú kradnúť ženy a tiež domovy, ako sa chystajú kolonizovať/islamizovať našu Európu, akí su neprispôsobiví a vôbec aká je to čierna pliaga. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Čo ma na tom desí najviac je to, aké nebezpečné to celé je a ako málo si to ľudia uvedomujú. Kým ešte donedávna bol Kotleba na smiech a jeho zvolenie za župana nepochopiteľné, dnes dostáva čoraz viac priestoru a čoraz viac ľudí je ochotných ho počúvať. Takto nejak sa dostal k moci aj iný známy rečník. Využil situáciu v krajine a nálady, ktoré panovali u ľudí, povedal a dal im to, čo chceli, zato od nich dostal moc. Ubehlo sotva osemdesiat rokov a ľudia akoby zabúdali, ako to celé dopadlo a koľko nevinných ľudí si to odnieslo. Tak sa stalo, že kým donedávna bol holocaust nepopierateľný a odsúdeniahodný, dnes by ľudia obnovovali plynové komory. Kým donedávna chceli šíriť kresťanskú lásku medzi ľudí, dnes ju chcú šíriť len medzi tých správnych ľudí. Kým donedávna by nikoho len trochu slušného ani len nenapadlo uvažovať nad účasťou na náckovskom pochode, dnes sa tam zoberú na výlet aj s deťmi. A to považujem za veľmi nebezpečné, lebo si momentálne netrúfam odhadnúť, kde sa to skončí. Či sa to skončilo víkendovým pochodom a ľudia sa začnú pýtať samých seba “čo tu vlastne robím?” alebo to bude pokračovať a zrazu sa z popleteného, smiešno-smutného zoskupenia okolo Kotlebu stane legitímny hlas ľudu, ktorý budú musieť ostatní akceptovať?

Andrej Migra

Andrej Migra

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Raz sa pisanim budem zivit! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu